TWORZENIE GIER KOMPUTEROWYCH

 

REKRUTACJA W TOKU

 

ORGANIZACJA ZAJĘĆ

 

DLA KOGO PRZEZNACZONE SĄ ZAJĘCIA

 

MIEJSCE I TERMINY ZAJĘĆ

  • Wiek: 10+

  • Uczestnicy pracują samodzielnie

  • na każdego uczestnika przypada komputer

  • Semestr obejmuje 12 zajęć po 120 minut

  • Dla dziewcząt i dla chłopców

  • Dla dzieci ciekawych świata
  • Dla tych którzy sami chcą pisać gry komputerowe 
  • Sala Kalejdoskopu, Młodzieżowy Dom Kultury, ul. Poniatowskiego 10

  • Sobota: 14:00-16:00

  • Początek zajęć: IX/X 2018

PRZEBIEG ZAJĘĆ

Krok 1

Krok 2

Krok 3

Krok 4

Krok 5

Krok 6

Własne konto

Każdy uczeń ma własne konto w środowisku Scratch, na które loguje się podczas zajęć. Pozwala to na dostęp do swoich projektów z każdego komputera (a więc gry może rozwijać również w domu), a także uczy nawyku wylogowywania się i zapamiętywania haseł.

Wprowadzenie

Nasze gry pisane są metodą małych kroków. W ten sposób możemy zrozumieć każdy etap ich działania i stopniowo je rozwijać. Wspólnie zastanawiamy się, jak dokładnie osiągnąć zamierzony cel oraz co zrobić, żeby gra działała tak, jak chcemy. Jeżeli nie działa – szukamy przyczyny. Dzięki tym małym krokom dowiadujemy się, jak działają instrukcje warunkowe, pętle i zmienne oraz uczymy się logicznego myślenia.

Czas na programowanie

Każde dziecko ma do dyspozycji komputer – nie ma więc sytuacji, w której tylko patrzy, jak programuje koleżanka lub kolega. Część kreatywna, czyli wspólne burze mózgów oraz czas na indywidualne skupienie, pobudzają wyobraźnię oraz uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Część odtwórcza, czyli przeniesienie na komputer tego, co robiliśmy , pozwala na bliższe poznanie środowiska programistycznego

Zabawa

 Ciężko się oprzeć zagraniu we własną grę. Kiedy ta jednak nam się znudzi, zawsze możemy ją rozwinąć i ulepszyć – ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia. 

 

Prezentacja

 Ostatnie 15 minut to czas, w którym znienacka pojawiają się rodzice. Oglądają oni oraz testują gry swoich pociech, z zainteresowaniem słuchają opowieści o tym, co to jest, jakie ma możliwości, jakie rozwiązania zostały użyte do napisania programów oraz jakie trudności trzeba było pokonać, aby osiągnąć taki efekt. Jest to najważniejszy punkt programu – umacnia więzi dzieci z rodzicami i ich poczucie własnej wartości.

Zdjęcia z zajęć

 Jeżeli rodzice wyrażają zgodę, na każdych zajęciach robimy zdjęcia. Są one dostępne tylko dla rodziców. Fotografie stanowią wspaniałą pamiątkę, ale oglądane wspólnie z dzieckiem są doskonałym tematem do rozmowy.