ROBOTYKA LEGO MINDSTORMS

 

 

REKRUTACJA ZAKOŃCZONA

przyjmujemy zapisy na semestr letni

 

 ORGANIZACJA ZAJĘĆ

 

 DLA KOGO PRZEZNACZONE SĄ ZAJĘCIA

 

 MIEJSCE I TERMINY ZAJĘĆ

  • Wiek: od 10 lat
  • Uczestnicy pracują w zespołach dwuosobowych
  • Na zespół przypada 1 komputer i 1 zestaw klocków
  • Semestr obejmuje 12 zajęć
  • Zajęcia trwają 120 minut
  • Dla dziewcząt i dla chłopców w wieku 10+
  • Dla dzieci ciekawych świata
  • Dla fanów LEGO i dla tych, którzy nigdy nie budowali
  • Dla tych, którzy nie mogą oderwać się od komputera i dla tych, którzy nie umieją posługiwać się myszką.
  • Kalejdoskou, Młodzieżowy Dom Kultury, ul. Poniatowskiego 10
  • Sobota: 11:30-13:30
  • Początek zajęć: IX/X 2017

PRZEBIEG ZAJĘĆ

Krok 1

Krok 2

Krok 3

Krok 4

Krok 5

Krok 6

Na początek rozgrzewka 

Zajęcia zaczynają sie rozgrzewką – ćwiczeniymy podstawowe działania arytmetyczne (każdy na swoim poziomie), poznajemy zagadnienia z geometrii. Jeśli jest kilku uczestników na tym samym poziomie, to czasami rozgrywamy turnieje.

Wprowadzenie 

Drugi etep to wprowadzenie do tematu. Budowane konstrukcje są zwykle modelami maszyn, urządzeń lub przypominają zwierzęta. Celem jest przedstawienie tego, co będzie budowane, omówienie jak działa dane urządzenie, czy zwrócenie uwagi na szczególne cechy konstrukcji.

Budujemy! 

Każdy zespół buduje swoją konstrukcję. Jeżeli jest taka potrzeba. Gdy powstanie pierwsza konstrukcja – wspólnie omawiamy jak będzie działała, analizujemy użyte mechanizmy i zastanawiamy się jak ją wprawić w ruch.

Czas na programowanie

Programowanie to najciekawszy i najtrudniejszy element zajęć. Zazwyczaj wspólnie układamy pewne fragmenty programu przypominając sobie czego nauczyliśmy się na poprzednich zajęciach. Gdy podstawowa wersja programu jest gotowa, rozwijamy ją o kolejne funkcje – wspólnie lub indywidualnie w zespołach.

Nauka przez zabawę 

Gotową i zaprogramowaną konstrukcją można się bawić, rozbudowywać ją mechanicznie bądź uzupełniać program o kolejne możliwości.

 

Prezentacja

 Ostatnie 15 min. to czas, w którym pojawiają się rodzice. Oglądają oni dzieła swoich pociech, słuchają opowieści o tym, co to jest, jakie rozwiązania techniczne zostały użyte i jakie trudności trzeba było pokonać, aby osiągnąć taki efekt. Jest to najważniejszy punkt programu umacnia więzi dzieci z rodzicami i ich poczucie własnej wartości.